Denna guide till investeringar hjälper dig att fatta bättre ekonomiska beslut

Bogleheads ‘guide till investeringar

Här på Trading Education brinner vi för att hjälpa nya och blivande investerare att lära sig hur aktiemarknaderna fungerar och hur de själva kan bli framgångsrika investerare genom att lära sig de tricks och tekniker som proffsen använder.

Framgångsrika investerare har alla en sak gemensamt. De letar ständigt efter relevanta nyheter och rörelser, tänker strategiskt på varje investering och bygger ständigt sin kunskap och expertis genom att läsa varje kvalitetsinvesteringsbok och guide, titta på videor, lyssna på podcasts och delta i utbildningsseminarier. Ingenting ersätter kunskap i detta fascinerande spel, och om du kan behärska de färdigheter som är involverade i framgångsrik handel och investering på aktiemarknaden kan du göra mycket hälsosamma vinster på längre sikt.

Med detta i åtanke tittar vi på några av de största namnen och påverkarna i aktiemarknaden och investeringsvärlden och delar deras insikter och tips. Böcker är ett utmärkt sätt att lära sig nya färdigheter och tekniska investeringsförmågor och en av de mest intressanta på marknaden heter ‘Bogleheads Guide to Investing”.

Här är en sammanfattning av huvudpunkterna.

Vad handlar boken om??

Hitta det på Amazon>> Bogleheads guide till investeringar

Denna investeringsbok handlar om grundaren av Vanguard Group och hans inställning till passiva investeringar. Det är en enkel och tillgänglig guide som är avsedd att visa nya investerare att aktiemarknaden är tillgänglig för alla, snarare än att vara så komplex att de behöver en professionell som hjälper dem att navigera i den. Dess budskap är tydligt och i linje med vårt eget på Trading Education; lära dig färdigheterna, samla kunskapen och hantera din egen investeringsportfölj!

John Bogles investeringsfilosofier har varit så framgångsrika att hans anhängare nu läser en vanlig webbplats som har över 50 000 träffar varje dag. I den andra upplagan av guiden redogörs för passiv investeringsstrategi och dess författare, Michael LeBoeuf, Mel Lindauer och Taylor Larimore, är alla ekonomiskt säkra, över 70 år och klar över att inte ha någon dold agenda! De anställs inte av Vanguard och tjänar ingen provision av dem.

Människor läser också: The Ultimate Guide to Forex Trading

Vilka ämnen täcker boken?

Bogleheads ‘Guide to Investing sträcker sig över en rad ämnen, från pengarsparande tips till modern portföljteori och beteendekonomi. Konceptuella verktyg förklaras utan formler. Bokens budskap är att det är vettigt att vara en inaktiv investerare för att se de bästa resultaten. De förklarar att “lata” investerare med liten skicklighet, övning eller ansträngning faktiskt kan njuta av ett bättre resultat än många av sina kamrater.

För att stödja sin uppfattning delar författarna ett antal studier som visar hur passiva chefer tenderar att ha bättre resultat än aktiva chefer och förklarar att aktiemarknaden är full av överraskningar.

Huvudbudskap

Boken förklarar behovet av att börja investera och spara tidigt, anta en tillgångsallokering som är lämplig efter ålder och ta diversifiering på allvar, samtidigt som skatter och avgifter minimeras. De rekommenderar också miniräknare online för att hjälpa till med dessa beslut och visa hur höga avgifter kan skada din förmåga att bygga upp rikedom.

Se även: De 20 bästa finansiella tipsen för årtusenden

Författarna anser också att en diversifierad portfölj bör inkludera utländska investeringar på cirka 20-40% av en enskild portfölj och de gynnar tillväxtmarknader som har högre tillväxtprognoser och lägre värderingar än befintliga utvecklade aktiemarknader. Mycket av detta, förklarar de, beror på att arbetskraften i utvecklingsländerna är ung och dynamisk, med mycket tillväxt framöver. Detta står i kontrast till Japan, USA, England och Europa, där arbetskraften åldras.

Det finns ett särskilt intressant kapitel om beteendekonomi, som tittar på hur okontrollerade känslor kan vara en riktig blockerare för att bygga rikedom. De förklarar hur investerare behöver bestämma sin strategi och sedan hålla fast vid den för bästa resultat.

Sammanfattningsvis

Den utmärkta investeringsguiden är en riktigt stark grund för nyare investerare som har hört talas om den passiva Vanguard-modellen och är intresserade av att ta reda på mer. Det påstår sig inte täcka ny mark eller ge banbrytande insikter, men det är skrivet på ett användbart, övertygande och tillgängligt sätt som nyare investerare kommer att finna övertygande och engagerande. Det kan också uppmuntra läsare att registrera sig på Bogleheads webbplats på https://www.bogleheads.org/ och gå med i gruppen av andra investerare där. Sammantaget tror vi att det är en fantastisk resurs att stödja din bredare inlärningsresa in i en värld av framgångsrika aktiemarknadsinvesteringar och vi skulle verkligen rekommendera det som en användbar guide när du utvecklar dina egna färdigheter och kunskaper..

Missa inte: En Investment Horror Story!

CFAI-institutet har publicerat en fullständig guide och recension av boken, som du kan läsa här: https://www.cfapubs.org/doi/full/10.2469/br.v10.n1.9

Mike Owergreen Administrator