Denne guide til investering hjælper dig med at træffe bedre økonomiske beslutninger

Bogleheads ‘guide til investering

Her på Trading Education er vi lidenskabelige med at hjælpe nye og kommende investorer med at lære om, hvordan aktiemarkederne fungerer, og hvordan de selv kan blive succesrige investorer ved at lære de tricks og teknikker, som professionelle bruger.

Succesrige investorer har alle en ting til fælles. De gennemsøger hele tiden markedet for relevante nyheder og bevægelser, tænker strategisk på enhver investering og bygger konstant deres viden og ekspertise ved at læse hver kvalitetsinvesteringsbog og guide, se videoer, lytte til podcasts og deltage i træningsseminarer. Intet erstatter viden i dette fascinerende spil, og hvis du kan mestre de færdigheder, der er involveret i vellykket handel og investering på aktiemarkedet, kan du gøre meget sunde gevinster på længere sigt.

Med dette i tankerne ser vi på nogle af de største navne og påvirkere i aktiemarkedet og investeringsverdenen og deler deres indsigt og tip. Bøger er en fantastisk måde at lære nye færdigheder og tekniske investeringsevner på, og en af ​​de mest interessante på markedet kaldes ‘Bogleheads Guide til investering”.

Her er en oversigt over hovedpunkterne.

Hvad handler bogen om?

Find det på Amazon>> Bogleheads guide til investering

Denne investeringsbog handler om grundlæggeren af ​​Vanguard Group og hans tilgang til passiv investering. Det er en enkel og tilgængelig guide, der har til formål at vise nye investorer, at aktiemarkedet er tilgængeligt for alle i stedet for at være så kompliceret, at de har brug for en professionel, der hjælper dem med at navigere i det. Dens budskab er klar og i tråd med vores egen på Trading Education; lær færdighederne, saml viden og administrer din egen investeringsportefølje!

John Bogles investeringsfilosofier har været så vellykkede, at hans tilhængere nu læser et almindeligt websted, der nyder over 50.000 hits hver dag. Denne anden udgave af guiden skitserer den passive investeringsmetode, og dens forfattere, Michael LeBoeuf, Mel Lindauer og Taylor Larimore, er alle økonomisk sikre, over 70 år og klar over at have nogen skjult dagsorden! De er ikke ansat hos Vanguard og tjener ingen provision fra dem.

Folk læser også: Den ultimative guide til forexhandel

Hvilke emner dækker bogen?

Bogleheads ‘guide til investering spænder over en række emner, lige fra pengebesparende tip til moderne porteføljeteori og adfærdsmæssig økonomi. Konceptuelle værktøjer forklares uden formler. Bogens budskab er, at det giver mening at være en inaktiv investor for at se de bedste resultater. De forklarer, at ‘dovne’ investorer med lidt dygtighed, praksis eller indsats faktisk kan nyde et bedre resultat end mange af deres jævnaldrende.

For at understøtte deres opfattelse deler forfatterne en række undersøgelser, der viser, hvordan passive ledere har tendens til at have bedre resultater end aktive ledere, og forklarer, at aktiemarkedet er fuld af overraskelser.

Nøglebeskeder

Bogen forklarer behovet for at begynde at investere og spare tidligt, at vedtage en aktivallokering, der er passende efter alder og tage diversificering alvorligt, mens skatter og afgifter minimeres. De anbefaler også online regnemaskiner til at hjælpe med disse beslutninger og vise, hvordan høje gebyrer kan skade din evne til at opbygge velstand.

Se også: De 20 bedste økonomiske tip til årtusinder

Forfatterne mener også, at en diversificeret portefølje bør omfatte oversøiske investeringer på omkring 20-40% af en individuel portefølje, og de favoriserer nye markeder, der har højere vækstprognoser og lavere værdiansættelser end eksisterende udviklede aktiemarkeder. Meget af dette forklarer de, fordi arbejdsstyrken i udviklingslande er ung og dynamisk med masser af vækst foran sig. Dette står i kontrast til Japan, USA, England og Europa, hvor arbejdsstyrken ældes.

Der er et særligt interessant kapitel om adfærdsmæssig økonomi, der ser på, hvordan ukontrollerede følelser kan være en reel blokering af velstandsopbygning. De forklarer, hvordan investorer skal beslutte deres strategi og derefter holde sig til den for at få de bedste resultater.

Sammenfattende

Den fremragende investeringsguide er en rigtig stærk primer for nyere investorer, der har hørt om den passive Vanguard-model og er interesseret i at finde ud af mere. Det hævder ikke at dække ny grund eller give banebrydende indsigt, men det er skrevet på en nyttig, overbevisende og tilgængelig måde, som nyere investorer finder overbevisende og engagerende. Det kan også tilskynde læsere til at tilmelde sig Bogleheads-webstedet på https://www.bogleheads.org/ og slutte sig til samfundet af andre investorer der. Alt i alt mener vi, at det er en stor ressource at støtte din bredere læringsrejse ind i en verden med vellykket aktiemarkedsinvestering, og vi vil bestemt anbefale det som en nyttig guide, når du udvikler dine egne færdigheder og viden.

Gå ikke glip af: En investeringsgyserhistorie!

CFAI Institute har udgivet en komplet guide og anmeldelse af bogen, som du kan læse her: https://www.cfapubs.org/doi/full/10.2469/br.v10.n1.9

Mike Owergreen Administrator